Sunday, June 21, 2009

You are My Daddy Cool


selalunya kan, orang mesti ingat sangat hari jadi bf/gf la, Mother's Day la (ofkos la sebab ibu yang mengandungkan n melahirkan kite.. ye tak?).. akan tetapi, bile kite diajukan dengan soklan2 seperti "weh, hari bapa bile ek?", "weh, Hari Bapa bulan June kan", "weh, bukan dah lepas ke Hari Bapa", weh weh dan weh... sampai la kite jumpe tarikh sebenar Hari Bapa.. mengapa dan kenapa kah ini sume harus berlaku kepada bapa2 sekalian ya? haaaiihh.. maafkan anak2 mu ye ayah2 sekalian, kami sentiasa mengingati Hari Bapa... dan kami sentiasa menyayangi mu Abah...

my dad, daddy yang sangat cool... aku boleh dikategorikan sebagai anak yang manja ngan abah.. tapi bukan semua la yang aku mintak akan dapat.. selalunya akan dapat la.. hahahaha.. aku banyak ikut perangai abah.. silent mode(aku amek tajuk entry ko la dyla.. hahaha)... dalam sesi2 perbincangan selalunya ada aku dan abah.. dan abah akan dengar pendapat aku lebih sket la.. bukan nk bongkak, tapi realiti... sampaikan satu mase dulu, time renovated rumah, abah call tanye bile nk balik sebab nk g pilih cat rumah.. hahaha... dan aku balik, sampaila aku sendiri cat dan siap rumah kami(tapi rasenye mcm nk cat balik la hall tuh, dah boring kot.. ahahaha)... bile dengan abah, aku boleh jadi mmbr baik.. bincang la ape sekalipon, abah akan dengar and diskas together2...

aku bukan tak rapat ngan mak.. ofkos ya.. sebab aku slalu kaco die tido dalam bilik.. hahaha... aku rapat ngan sume isi rumah.. cuma kadang2 aku neh degil je la sket.. sedikit sahaja ya.. hahaha... aku neh juga kadang2 kene marah sebab sangat blur and bile abah cakap cam dengar tak dengar... bukan pekak ye.. cume banyak mengelamun bile orang cakap.. hahahaa.... aku penah je gaduh ngan abah, baru2 nie aku gaduh ngan abah.... sdih sangat2.. dua2 merajuk... kami gaduh besar..... sebab
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
remote control astro..
:
:
:
:
hahahahaha....

aku akan gaduh ngan abah bile same2 nk tengok tv... haiishh.. sampai mak kate, ok azimah, jom kite pakat beli tv kite letak dalam bilik, buh astro sket.... hehehe.. abah tarik muke die.. majuk2 malu kunun.. hahaha.. aku merengek sket abah kasik la remote tuh.. alaaaa.. gaduh sebab time cite Ghost 2 same ngan cite Experience (wrestling) kat Astro Ria.. hahaha...last2 abah ngaku kalah n join skali tengok cite Ghost... hahahaha...

mak aku pun penah kate, sampaikan adik aku majuk sebab abah kasek perhatian lebey.. isshh2.. tidakla sampai begitu.. abah tak pilih kasih.. sebab tak masuk pon program Pilih Kasih kat RTM tuh.. hahaha... takdelaa... takde keistimewaan pon, cume mungkin aku banyak habiskan mase ngan abah, tanye abah macam2 dan teman abah sembang bile abah kene drive malam time kitorang kuar ramai2 or balik kampung.... mak pon ckap, azimah kan slalu teman abah sembang.., mak tido laa.... hehehehe....

kalo aku nk cite pasal abah aku neh, memang la banyak.. yelaaa.. dah 24 tahun aku hidup kan... tapi satu sikap abah yang paling2 watkan aku terharu bile sape je ahli keluarga kami, jatuh sakit... ingat lagi mase tuh abah kene transfer keje kat ipoh.., pastuh mak jatuh sakit... mak pengsan.. kitorang call abah, abah kene keje kot malam tuh.. tapi dalam mase 20minit je abah dah sampai Tapah... huhuhu... time aku blaja kat Sri Iskandar dulu pon camtuh.. kate je nk balik(kunun2 nk nek bas.. berdikari sket..ehee). tup tup setengah jam dah ade kat depan hostel.. hahahaha.... tapi skunk dah duk Shah Alam tak reti2 lagi ke nk balik sendiri.. jauh tau.. hahaha.. yeke? tak pon.. wink2....

kepada sume rakan2 ku yang lain, hargai bapa selagi hayatnya masih ada.. walaupun die buruk dimata kta atau die penah wat satu kesilapan yang amat besar pada keluarga kita, INGATLAH, die tetap AYAH KANDUNG yang darahnya mengalir dalam tubuh badan kita... mungkin tak banyak tapi sikit pon, ade satu sikap or sifat yang diwariskan pada kita...

kepada mereka yang ayahnya sudah kembali ke RAHMATULLAH, sedekahkan al-Fatihah utk kesenangan mereka diakhirat.... dan juga pada mereka yang tiada ayah disisi, hargailah ibu anda kerana ibu juga ibarat ayah yang berjuang utk kehidupan membesarkan anak2 nya sehingga berjaya.....

akhir kata dari aku,

Abah, you're my coolest, sporting, awesome, GREATEST Abah in the world... selagi hayat azimah masih ada, azimah takkan hampakan abah, azimah akan bahagiakan mak n abah, azimah akan balas jasa dan wang ringgit yang abah korbankan utk tengok anak abah nie berjaya... abah jaga diri baik2 walaupun azimah tau, abah takkan bacanya blog neh.. tak best pon aba blog neh... hehe.. tapi abah mesti tahu, yang azimah sangat sayang abah n mak.. terima kasih kerana besarkan anak abah neh sampai memang die dah berbadan besar kot.. hehehe.. abah, azimah tau, abah tak penah sakit.. tapi, abah kene jaga diri tau... i love u so much...







aku juga mahu dedikasikan Hari Bapa ini kepada my beloved;



my bro, father of niena and fiena


my bro-in-law, father of alia and arifa

my bro-in-law, husband to ika and future dad and mom

No comments: