Wednesday, June 10, 2009

PWTC

sabtu pagi.. kami dah decide takmau join kumpulan daus, zul n helmi(sampai dipaksa, diperli sebab tempat dah penuh.. hahaha).. kitorang dah plan nk g asing dari mereka.. so aku, diana hamasuba, diana sulaiman and dula (haiiihh.. gang aku sume start name huruf D, so mulai detik waktu ini, aku gelarkan diri aku Dzimah, hahaha.. cam bagus jek.. ngee).. korang mesti da dapat info pasal hal ini kan.. banyak giler company yang take part..

al-biasa, amek tren p Putra (aku n diana lambat sket sebab aku kene anta dayah pagi tuh sebab ade tebiu kat kuantan..good luck gurl..) sesampainye kami disana, kami kene queue, memang ramai giler orang.. and seb bek aku diana n dyla dah daftar awal2 thru on9... so kami tak yah p fasa pendaftaran kat sana.. unfortunately, diana hamasuba terpaksa wat pendaftaran kat sane sebab die tak sempat nk wat on9 kat umah.. huhuhu.. and die jumpe sis pooja kat sane with his hubby.. kami agak jakun and perak(bukan name negeri aku, tapi cam orang yang tak penah tengok sesuatu yang ajaib(moden) dan hairan sebentar menyebabkan die semacam babun dapat bunge.. hehe) jakun melihatkan kad yang kami dapat.. time g YOUTH' 09 kmi dapat cop ditangan, kat midvalley kami dapat sticker tapi kali nie kami dapat kad yang ade barkod.. dasyhat kan?? good idea... senang n mudah n easy.. ehee... if korang nk apply job kat sane, just scan that barcode and appear sume maklumat yang ade mase korang daftar online... sangat mudah..

perjalanan kami agak terbantut jugakla sebab aku diana hamasuba sangat kelaparan.. memang lapar sangat.. aku rase kalo sape2 langgar aku time tuh konpem jatuh... walaupun badan aku besar and berat.. hahaha.. kami teruih g the mall... ooopppss.. sebelum tuh aku jumpe AmyGedikss tapi tak sempat nk sape die.. orang rami sangat.. so teruskan perjalanan.. dyla siap kate(kat tingkat atas booth usahawan) mana tau ade sample makanan yang ley kite alaskan perut.. hehe.. kat the mall, kami makan kat Chicken Hut and memang rupe kebulur kot aku.. huhuhu... p solat then kami teruih balik.. masuk dalam tren aku sembang ngan mang aku sampai rase sekejap je perjalanan.. dua diana dah tehuyung hayang kepala masing2.. sian penat.. huhuhu..

very good oppotunities la diorang wt camnie.. kite kan sangat2 peka ngan masalah skunk.. job sangat susah nk cari wat mase skunk.. sampaikan aku tgk, yang dah agak berumur dalam lingkungan tiga puluhan keatas pon grab peluang neh... hmmm... kalo kite wat essay dulu2 zaman sekolah pasal "kenapa banyak sangat pekerja asing kat Malaysia".. mesti korng akan tulis antara isi2nya ialah, rakyat Malaysia amat memilih keje.. hmmm.. aku rase sangat tepat.. sebab kalo kite tengok sendiri ngan mata kepala kite, ade ke anak2 muda Malaysia yang nk keje buruh binaan? mungkin ada.., tapi tak ramai.. diorang taknak jadik buruh kat negara sendiri, dalam erti kata yang lain, taknak keje2 yang kotor and beban yang sangat berat.. cube tgk sket, bangunan2 tuh sume kalo diikutkan keringat si pekerja asing yang mencai rezeki sesuap nasik kat negara kite.. kenapa diorang boley? kite? hmm.. pikir2kan... terpulang lah pada anda sume nk tafsirkan pandangan diatas... ini cume pandangan aku secara kasar, ada benar, mungkin salah... kepada sume..., carilah keje yang halal yang boleh sara anak bini.. hehehhe...

chaaaaoooowwww

No comments: