Monday, October 12, 2009

Pintu Rumah Terbuka


salam semua..!!!
haaa.. lame benar tak hapdet blog nie.. haiih..
malas pulek rasenye.. bukan ape...
nk tunggu upload gambo punye la lame (citt.. wat alasan,
padahal nk p upload gambo banyak2..memang ah lambat..haii haii)

pembuka bicara entry pada hari ini ialah pasal Open House kat umah sendiri..
uiishh.. lame jugak la tak wat open house..
rasenye last b4 abah retired.. haaa..
agak lame jugak la tuh..
ngeee...
selalunye mase abah duk keje lagik, die dah tulis siap2 kat whiteboard opis,
paksa anak2 buah die g umah.. hehe...

ok2.. malas nk membebel...
pada 9hb sepulo aritu, terjadi la satu peristiwa yg tak mungkin dilupakan..
echeewaaaa....
khamis arituh aku dah balik, yolah.. sape lagikkan yg nk dikerahkan tenaga..
hehehe... yg ade kat umah pon ngah duk memboyot.. hahaha...
so, aku sorang n pihak2 lelaki la yang akan ligat2 kan diri...
wink wink wink...

sebenarnya, openhouse nie utk meraikan sedara2 aku dari Kedah..
dulu time raye kitorg memang beraya sakan kat kampung..
so skunk turn kitorg lak wat openhouse menjamu perut2 diorg..
meh meh meh nk story daripada gambar....



haaa..
sape tahu apekah ini...
eheee..
nie salad buah..
hasil tangan aku tau...
eh eh.. tak taaakk..
tak pakai tangan..
pakai senduk utk mengacau...
abeh wa cakap lu...!!!!


akibat ketaksuban abah yg suke makan kat Johhny's,
die pon suke hati mereka menu sendirik..
haa...
bihun kaler hijau...
korang penah ke terpiki?
aku cume kasih idea jek kat abah...
suh carik mee hijau..
tapi die g watnye bihun...
haaa...
amek kau...
susah nk gaul nie..


banyakkan makan sayur2an ek..
bagus utk kesihatan..
peberet gue nie..
baby salad..


antara barang2 yang harus di rebus dalam kuah tomyam..!!
i tell u la...
kuah tomyam satu periuk besaaauu...
abeh juga..!!


nie lagik...

dan lagik dan lagik...

ni dadih buatan tangan mak aku..
bape kali ntah mak masak..
aku tukang buh dalam bekas jek..
lalalalala..

nmpk tuh..
tertonggeng2 ayam nie kat dalam bekas..
nie ayam madu utk makan ngan nasik ayam...
ayam abeh dulu, tinggal nasik keseorangan..


haa..
nie special dari abah utk diorg...
pak pak mak mak sedara aku nie..
memang hantu durian..
so abah dah beli ntah bape kilo ntah durian khas utk diorg..
siap sembunyi wooo bawah meja..
takut tetamu len amek..
giler kedekut..
wakakkaka


eh..? apsal cite dalam bilik tidur pon ade neh..
haaaa..
bukan cite ape..
konon2 nk beriya pakai jubah la segala bagai..
last2 (ok, memang aku plg last bersiap..sebab marathon wt keje kt umah)
takde maknenye nk pakai..
dengan panas berpeluh2 nye...
rembat baju len suda..
hahaha


ok, time nie jugak
mak n family pak njang aku dah diskas nk wat birthday surprise kat anak die nie
yang duk tengah tuh...
giler bahagia jadik die..
b4 bday, dapat myvi..
lepas bday dapat anset..
haa..
best2..
actually bday paknjang aku jugak..
selamat selamat..


meh meh peragakan telefon anda..
lalalalaa


kasik show off sket umah yg lintang pukang..

ni adik last..
aku ngan die kot banyak bergambo..
ouh ouh.. tak sanggup tgk muke sendirik..


sorang da kawen..
sorang lagik?
er errr errrrrrr...
tunggggguuuuuu...
itu abah haa..
belasah pakai baju mase pegi itu umrah haa..
pagoda sudey ye abah..
mak pulek, tak sempat aku nk siapkan mak..
belasah jugak..
lalalalalaaaa


mak buyung kene la duduk..



tak larat nk bawak perut dah...
kasik usap2 sket.. hehee


cik abang kesayangan...


bakal bapak bakal mak..
melantak dulu dari tetamu..
ngeh ngeh ngeeeh


didalam rumah..
penuh penuh..
jenuh jenuh nk kemas..
wowowowow...



para penonton,
adik adik abang2..
eh eh..
nk jadik inul pulek..



hohohooo balik kampung..
lalalalala...
time to naik bas..
makaseh kerana datang...



bersama kakak ipar yang sangat musuh kepada kamera..
payah nok nangkap gambo kamu..
ado jugek..


masa utk berjakun dengan bas..
haa..
sampai kan tetamu kene la layan diri sendirik tanpa tuan rumah disisi..
semua pakat serbu kat bas..
yolaahh.
org jauh mau pulang...
bawak bawak bawaaaaakkk bersabaaaaarr....



apa sahaja ibu mengandung mau,
kene dituruti..
kang meleleh2 air liur anak..
sape nk lap?
haaa..


dibawah nie,
aku sajikan gambar2 budak yg wat hal sendirik mase open house tuh..
pandai jek bawak diri..
mama ntah kemana,
die pon duk senyap jek..
lalalalala

presenting....

..HADFINA HAZRAINIEY BY MOHD HAZRUN HAFIZAN..




Bersama paklongnya. melayan segala kerenah bak tuan puter..


maaf zahir batin dari saya fiena..


aksi model east india n nike terlampau..
dari jubah, terus aku bantai pakai suar..
kupedulik hapeeeeeeee...


adiosz..!!

No comments: