Saturday, July 25, 2009

Haruskah Pilih Kasih utk Menjadi Anak Wayang?

yes..!! i'm bored... baru baca sket pasal Dasar Ekonomi Baru utk exam PTD akan datang, terus nk menguap... baca sket menguap, baca banyak terus tido.. haiihh.. cemane tuh... camne nk jawab neh.. haiyakk... bagi mengelakkan permasalahan mengantok aku ini lebih berleluasa, aku dengan sewenang2nya membuka blog2 yang aku dah link and tengok ape yang diorang update kan... blog pilihan hati mestilah blog MrShakir, The Moment Snatcher(baru je updated.. hehe)... nak tgk gambar2 terbaru yang mrShakir aka Akekun uploadkan.. Abang Ake, HAPPY BIRTHDAY TO YOU... and hopefully abang ake bahagia slalu ngan kakak n dikurniakan anak2 yang comel.. dan juga, abang ake dapat ape yang abang ake idamkan dalam hidup abang ake... Amin... kakak, i love u 2...

tangan aku sangat laju menekan button2 remote and aku tertekan channel TV1... rancangan yang sedang berkumandang(eh, betul ke? bukan utk lagu je ke? hehe) ialah rancangan Pilih Kasih.. rasanya baru 2x aku tgk cite neh.. dan aku memang cam teruja sket ngan rancangan neh... kenapa? sebelum tuh, meh cheq nk habaq mai naaaa... ini hanyalah pandangan aku semata2.. takde niat nk membezakan keistimewaan kedua2nya... hanya utk memberi pendapat sahaja...

ada beberapa faktor yang aku rasa sangat menarik minat aku menulis mengenai kedua2 cerita ini... format yang disampaikan adalah sama.. iaitu mencari bakat baru lakonan iaitu bakal pelapis kepada generasi yang sedia ada... jika anda semua dapat melihat perbezaan yang ada, anda mesti tahu apa yang ingin aku sampaikan...

kenapa aku suka program Pilih Kasih..?

sebabnya adalah kerana dalam program ini aku dapat menilai kematangan yang ada dlm diri setiap peserta.. ok, mungkin tidak banyak, segelintir.... aku bukan lah juri untuk menilai kesempurnaan yang ada dalam kedua2 program tersebut... tetapi, jika anda dapat tengok balik previous program Anak Wayang, korng mesti dapat detect apa yang juri slalu sebutkan... korang nk tau..? ok, aku bagitau ek... "lakonan anda sebentar tadi, seperti saya melihat program Raja Lawak".. kalo korang tak caye, try bukak youtube and search episode Anak Wayang neh.. try tgk kat comment bawah tuh... hmmmm... korang bley menilai kan...?

aku tak bertujuan pun nk kondem mana2 program ini.. tapi memang realiti yang aku nmpk... tak nampak pon bakat lakonan yang ada pada peserta anak wayang... cume seyes aku suka kan Dayana... tuh je.. tak tau kenapa.. mungkin die je kot yang memang masuk pertandingan neh dan ikhlas lontarkan bakat yang dia ada... die spontan... dalam Program Pilih Kasih, mungkin konsep die sedikit berlainan... seolah2 macam pementasan teater.... tapi aku memang suka... cara komunikasi peserta dengan sekeliling.... nampak hidup.. nmpk apa yang mereka nk sampaikan.... hmmm.. aku suka cara Erma Fatima...

apa yang paling penting kat sini, jangan la terlalu banyak sangat siaran2 hiburan neh.. macam2 dah aku tengok program2 pencarian bakat neh.. ibarat cendawan tumbuh selepas hujan... jangan la pulak dah menang, hilang camtuh je.... ataupun, naik kepala... hmmmm... lagi satu, aku penah tgk berita yang menteri penerangan ingin bermesyuarat utk mengurangkan program2 hiburan... tk tahu la camne... sebenarnya, ianya perlu seiring... banyak sangat hiburan ley lalai dibuatnya...

aku dengan pendapat ku, korang lak macamne?

No comments: