Thursday, July 16, 2009

45


adakah itu sume namanya badi atau apa? waahh.. badi.. ganas sungguh perkataan itu ya.... haaa.. mari kita mulakan cerita yang menakutkan ini.. AWAS DENGAN NOMBOR 45.. yaaa.. anda diminta berjaga2.... kenapa? mari mari mariii....

aku bukan tak mahu menolong.. tetapi tibe2 jadi cam pelik n ajaib dan juga terkebetulan... ada 3 cerita yang tiba2 je jadik kebetulan.... huhuhu....

tayangan perdana #1

pada hari sabtu arituh..., kawan baik aku merangkap namanya hasliman akan terbang dengan belon pada pukul 7.10.... so dari umah aku bertolak lah kami bertiga(including mista razman) tepat pukul 5.45am.. 5.45 adalah yang dijanjikan tetapi tayar bergolek pukul 5.55am.... so budget kami akan sampai awal kat LCCT dan en hasliman akan menaiki belon dengan selamat dan seperti yang dirancangkan... apabila di parking kereta (ouh... dah turunkan en hasliman di departure) aku dapat kol dari dia kata KAUNTER CLOSED..!! alamak..!! camne neh... rayuan simpati dilakukan tetapi langsung tak membuahkan hasil... dan en hasliman terpaksa membeli tiket yang lain dengan hati yang sungguh berat tetapi masih mengingati halaman rumah di Kuching(ouuhh.. saya tambah je..hahaha)....

siri mengkomplen : bengang giler2 ngan staff air asia kat kaunter arituh, bongong.. tak mesra alam sungguh... budget la weii.. tak lawa pon.... pastuh muka wat2 cun.. dah la layan customer tak hape2.. ok.. dah lega.. terima kasih...
conclusion : en hasliman pulang ke Kuching dengan tiket yang kedua...

tayangan perdana #2

aku berjanji dengan mista mau kuar pada pukul 8.45.. yeahh.. ada minit 45 lagi.... tetapi aku terpaksa tundakannya kerana aku terlewat dan perut memulas2... so tak jadik nk kuar kul 8.45 dan dianjak sedikit masanya kepada pukul 9malam...

conclusion : aku tetap dating ngan mista walaupun sampai agak lewat.. sikit je lewatnya.. hehehe..
tayangan perdana #3

harini aku ditanggungjawabkan utk menghantar sahabat baik juga yang bernama Dayah utk pulang ke Kuantan...so afta kami pulang dari Cheras, kitorang bergegas g Seksyen 17 utk beli tiket... tiket berjaya dibeli dan akan menaiki bus pada pukul 8malam.. aku dan dayah bersiap dan bertolak dari umah pukul 7.45pm... yeaahh.. 7.45... ulang lagi... 7.45.... so dengan kuasa kuda dari Modenas merah, aku pecut sambil tengok jam.. masih awal... aku anta dayah, salam2, gudbye2 and theeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenn... aku dapat call dari dayah (masa tuh aku tengah isi minyak) bahawasanya.... dia telah ketinggalan bas dan aku terus memecut mengambilnya pulang.... sebelum itu... dayah telah membeli tiket yang kedua kerana sok adalah hari terakhir nya berada di Kuantan...

siri komplen2 : akak kat kaunter tibe2 nk marah kate kitorang lambat sampai padahal mengikut jam dayah lom pun kul 8... dan dayah adalah orang ketiga yang lewat... so, ada 2 orang lagi yang datang lebih awal dari dayah pon kene tinggal... siot punye bas... kata pukul 8, lom kul 8 dah jalan.. menyusahkan... fuuuhh.. lega... trimas....

conclusion : dayah pulang ke Kuantan dengan tiket yang kedua


so, apakah yang harus kita rangkumkan disini ya? hmmmm... JANGAN = kuar pada jam minit 45 ohh... jangan anda percaya.. kesimpulanya ialah..... biar kita siap lebih awal asalkan kita tidak kerugian atau ketinggalan atau mengeluh kena tinggal ehehehehe... permisi ya donk...!!!

No comments: