Wednesday, February 11, 2009

WAHAI DENGGI SI NYAMUK


holaaaaaaaa...

ketemu kita lagi di kotak2 penulisan.. hahaha....
mintak maaf la kawan2... keadaan tidak mengizinkan...huhuhuhu....nyamuk gigitku...demam terus badanku... huhuhu...sangat malang bila aku kene DENGGI...!!! huhuhuhuhu....

satu minggu aku ade kat wad macam2 la berlaku.... huhuhuhu....pengalaman pahit ngan manis campur aduk... hehee....
aku tak jangka sama skali nk kene demam denggi neh...wahai kawan2, pasni tido tuh jangan tak pakai ubat nyamuk ek... ehee...

aku balik cuti kunun2 nk gumbira ngan famili...skali naaaaaaaaahhhh amek kau...memang bercuti la aku...suk la aku dalam wad selama seminggu...[ to diha....ni la sebab aku tak ngeupdate..hehehe..]

hari 1st aku demam memang sangat2 teruk...aku terus kene demam panas yg takde signal langsung....teruih demam and aku masuk emergency...masuk 2 botol gak laa...nurse suh aku duk spital tapi mintak mahap la... aku nk balik... huhuhuhu...tak mahu duk spital tapah... tak best...ngeee...doktor suh datang lagi cek darah ari jumaat....pegila aku kat klinik jalan damai...amek2 darah.....naaaaaaaaaaaaaaahhh...kene masuk wad...huhuhuu...platlet aku mase tuh 126...rupenye ratus2 pon tak ok lagik kan..huhuhu...aku dihantar ke kecemasan tuk tunggu masuk wad tapi hampeh punye doktor...die kate tunggu kalo platlet aku 80 baru kene tahan wad...woooiii...mencegah lebey bek dari mengubati....sumbat je la aku dalam wad..huhuhu....tapi fuuuhhh...dalam hati selamat jugak aku...heheh...takyah masuk wad....ngeee...sok datang amek darah lagi...lagi...????!!! huhuhu....malam tuh aku muntah2 teruk..mak abah nk anta p spital dah...tapi aku gagahkan jugakla..uhuhuhu....sok skali p amek darah....and....malang skali aku kene tahan...sebab platlet aku dah 70...hamek kau....tunggu 80 skali 70 aku dapat...huhuhuhu....doktor suh makan2 kasik nek darah..mane la aku bley makan...asal makan je nk muntah...huhuhu....kat hospital tapah aku masuk wad 2 hari...tapi malam kedua tuh time aku mule nk tido ngan mak aku skali nurse kejutkan aku....."awak siap2...platlet awak turun mendadak...kami terpaksa hantar awak ke ipoh..."haaaaaaaaaaaaaaaaaaa....dahla malam tuh aku menderita yg teramat2 sangat bila badan aku neh kene masuk ubat yg paling menyakitkan penah aku tanggung....2 botol aku kene masuk antibiotik dalam badan...dekat sejam gak la nk tangung antibiotik tuh abeh....huhuhuhu...alhamdulillah mak ade bagi support yg tak henti2...sayang mak abah..!!!.....

pengalaman nek ambulan p hospital ipoh...

mase aku otw nk p ipoh aku asma terok...aku kene pakai oksigen sepanjang perjlanan g sane...memang asma yg tak tertanggung...aku tak ley baring..kalo baring sakit dada yg teramat sangat....abah follow dari belakang...mak cite, abah selaju ambulans...langgar gak traffic light...huhuu...pastuh kebetulan abang plak setia tunggu adik die neh kat tepi jalan sbab ambulans lalu highway..so lalu depan umah aku...huhhuhu.....thanks abang bagi support kat adik..huhuhu...i love u too laaaa....sampai2 kat ipoh aku duk kecemasan lagi....seb bek la proses kat c2 cepat...aku dihantar ke wad 1B....ad pompuan la..tapi bahagian denggi punye...huuhuhu....tido la aku kat wad tuh...dapat plak doktor baik...ngeee..apedaaaa...sampai2 teruih kene cucuk...haiyaaakk...cucuk lgi....amek darah lagi...aku kira2 dekat 30x aku amek darah....huhuhuhu.....cam biase...air masuk dalam badan pon banyak la sampai badan aku pon da cam belon..kalo cucuk mau kuar air...hahahaha.....

ari kedua aku kat wad ipoh paling seksa...denggi aku da teruk...da kuar bintik2 merah....perut aku plak ya Allah...sakitnya hanya TUHAN saje tahu pnderitaan aku...aku dah rase cam nk sampai je mase aku....huhuuhu...tapi aku kuatkan jugak semangat aku sekuat semangat yg member2 aku kasik....alhamdulillah...mmbr2 kelas, umah aku sume kasik support...aku tak keseorangan tanggung derita sakit neh....uhuhuhu.....ari aku teruk tuh aku tak ley baring...kene duduk pon tahan ngan tangan sebab aku da kene radang hati....memang perut aku membengkak sangat...kalo korang tgk tv yg budak2 derita radang hati tuh, haaaa...cam tuh la aku....huhuhu...sakit sangat2...asma aku jadik balik...makin teruk..kene pakai oksigen lagik...aku kene ubah katil sebab tmpt aku duk tuh takde sumber oksigen...bile dah abeh aku amek oksigen, aku pkai ape bende ntah kat idung tuh...wayar gakla..ade asap2...hehehee....time tuh mr razman aku datang skali ngan kakak aku....thanks honey....tengokla ms zimah kamu neh yg dah teruk....hehehee...kakak aku sampai sari kulim..die bawak nasik ayam...tapi mak tak bagi makan...huhuhuh...sian mak...da bengkak2 kaki jaga aku...naluri ibu kan...anak sakit mesti ade kat sisi....malam tuh mak balik...adik aku ika take over..makaseh ya ika ku sayang...walaupun budak neh tido jek keje nye....hahhaha....abah plak ari2 teman aku....riso kan aku ngan mak....ari2 abah ulang alik dari tapah ke ipoh...huhuhuhu....sian abah mak penat.......

tiba-tiba....

sok doktor datang check..tibe turn aku...platlet aku tak naik2....paling teruk platlet aku tinggal 4...ya Allah....takut aku kene denggi berdarah...tak mau...!!!!! doktor suh anta aku masuk ccu....sebab dah kritikal...aku kene plak paru2 berair..ya Allah...dasyhat sungguh ujian KAU...aku redha....tapi malangnya ccu penuh....aku kene pantau dari wad yg sedia aku duk je...petang tuh jugak doktor dapatkan penderma platlet aku.....tak silap akupenderma aku namanya RIZAL....ntah la sape...tapi thanks...takde platlet die ntah aku ley taip ke tak blog neh skunk...huhuhuhu.....4 bags jugakla masuk dalam badan aku.....dan alhamdulillah....platlet tuh sesuai....cume aku alami alahan sket jek...sebelum nk serasi ngan badan kite kan....huhuhu....

sinaran makin menyinar...

hehehee....alhamdulillah aku makin sihat...darah pon makin baik...hati aku makin ok cume paru2 aku lom ok....nk baring maseh sakit yg teramat...batuk takyah cakap laaa...memang akula pembuat bising kat wad tuh...hahhaa.....doktor kene hentikan masuk air dalam badan...aku dibagi plak ubat buang air...aihhh...da masuk air kene buang plak....tapi ubat tuh memang mengantuk...pastuh memang cepat la air kuar dalam badan aku...hehehe....darah aku dah makin naik...platlet aku pon dah makin meningkat....dan yeaaahh...aku dah bley kuar....hehehe....suke2....6feb aku kuar hospital...yehaaa....tapi aku kene rest lagi laaa....duk umah kene rehat sebab asma aku tak berapa nk ok....alhamdulillah aku da start sekolah arini...hehhee....

aku nk amek peluang kat sini ucapkan ribuan terima kasih aku kat kawan2 kelas yg tak henti2 bagi aku semangat...dak2 umah aku....thank u so much...aku sayang bangat sama kamu kawan2....muaaahh2.....

aku nk curik sket lagi masa korang...hope korang baca nie....
"waktu korang senang dan susah, sentiasa ingat pada keluarga...kite sebagai anak tak terlepas dari ibubapa...pengorbanan diorang tak dapat kite bayar ngan apa sekalipun...mulianya mak ayah kita kurniaan dari Allah yg tak ternilai....Ya Allah..berilah kebahagiaan didunia dan akhirat kepada kedua ibubapa aku dan semua ahli keluarga ku...amin..."

No comments: