Wednesday, February 18, 2009

MOTOR KERETA BAS DAN LORI

haduyaaii...ntah la nape...dari pagi sampai ke nak balik kelas aku agak menyampah melihat kenderaan2 yang terletak di atas tar2 hitam tu...nak tau nape...?? tapi sebelum tuh korang mesti ade punye la pengalaman2 sebegini rupa....agak manyampah jugak la kan kalo nak tekan hon...huhuhuhu...

situasi pagi


hurrmmm....situasi biase laa....adoyaii...dah la nak p klas neh...dah la kat simpang umah aku tuh simpang bahaya neh..huhuhu..sekali sekala ade la bas rapid yang memang bawak cam rempit tuh...issshh2...nak kata berhemat tak sangat laa..ley plak die teragak2 nak melintas....eeee.....aku langgar ngan motor aku kang baru tau...aaaa?? weiiii zimah....tengok sket motor ko tuh bape kali ganda ngan bas...hahhaa...hamboooii emo siot...ngee...

masuk plak dalam UiTM, issshhh manyak sungguh kenderaan...wooooooo....mitsubishi lancer...merah plak tuh..sape kah gerangan driver itu....woooiitt2...pandang ke hadapan la ngeengg.... ok2... alahaaaii.. nape la aku duk kat blkg satria neh.... lem sungguh... sekali aku menambah ke kelajuan yang setimpal dan cluth yang sesuwaaiii.....babaaaii..... terasa nak melambai2 jek tangan kat driver itu tadi...huhuhu...hahaha...kene tinggal...wink2...

situasi petang



time neh nak balik klaz dah...aku dengan penuh berhemat dan berdedikasi terhadap kelajuan bawak la motor aku ngan pembonceng setiaku...huu...sekali...eeee..jem....rupe2nye ade minah neh bawak kete teragak2...dh la kalo nak terus tuh tak yah la nak menunjukkan diri kete ko tuh nak masuk simpang....tak blajaar ke mase kat kelas memandu dulu...uhuhuh.....seb bek ko tak langgar sorang awek nek motor tadi..kalo tak...dua2 tergolek cam aku ngan diana kat pusat kesihatan...haha....baik punye port nak jatuh...ngee...

situasi berbeza

ni pada situasi dan hari yang lain..aku naik menyampah kat sorang awek budget cun neh..aku ngan pembonceng aku diana cam biasa melalalalala nak balik klas ngan motor merahku..sekali dengan selamba wat bodoh melenggang2 die ley plak melintas pastuh tak tengok kiri kanan...o mak kaaauu.... terkojut aku....nak tokan jo brek kecemasan..ley ley wat donoozzzz plak tuh...sikit pon tak menambahkan kelajuan kaki die...eeeeeee......melenggang liuk badan die ade laaa.....dah tuh kontrol ayu bin macho la kunun.....langgar kang sakit.....!!!!


ade lagi satu situasi..aku ngan mr razman ku..memang sangat la kurang ajar..tau la ko pakai kete besar...kami berdua nek motor je....huhuh....tau la ko pakai kete idaman aku...toyota camry...echee....hehehhe....zeeeeeppppp...kembali ke penceritaan....haaaa....mase tuh kebetulan kitorang nak melintas jalan..aku dan mr razman dah usha2 line dah..ok clear...jom kita melintas...!! haaaaaa...isssh2....pastuh cinabeng mane ntah...kawasan taman ley plak die bawak 100/120/140...giler laju....seb bek kamu tak terhayun berdua...my razman terhayun sebab badan die nipis...hahahaa......pastuh kan....dah gile laju die bawak ade satu lagik kete nak kuar...seb bek tak terlanggar...memang giler la kete tuh....

last situasi...ngan family aku...mase neh otw nak balik penang....haaa..?penang? umah razman ke? hahaahhaa...salah2.....ok2....mase neh lepas tol jelapang dan lepas terowong volswagen kuning...muakaka...time neh hujan turun tau...pastuh ade satu kete neh kalo tak silap aku peugout kaler maroon....gile babeng die bawak kete....potong kete abah aku...tapi dengan kesabaran abah yg ade abah relax jek...wat tak tau [ sebab selalunye abah akan folo kete sape yg potong die dan potong balik...hahaha ] ok2...pastuhkan..korang tau ape jadik.....KETE TUH EXCIDENT...memang depan kitorang kete die berpusing...ntah bape kali ntah....gileeeeeeeeeerrr...!!! bile penumpang2 kuar dari kete yg kemek tuh, yg belakang tersepit kot...darah2...huhuhu...tuh laaa..jalan kan licin...bawak la laju2 lagi..wat drift terus...seb bek selamat....

so.. :: moral of the story....
[ UTAMAKAN KESELAMATAN ]

No comments: