Sunday, March 1, 2009

DESTINASI BUDGET : PORT DICKSON


kamilah kanak2 riang yang sukakan keriangan..
...wink2..

setelah diperam begitu lame akhirnya siap jugak aku nye post kali neh. piueeeeeeee. mahap la. minggu2 kesibukan dah start. tapi, akan ku kongsi suka2 aku ngan penyinggah2 di blog aku. ehee.

destinasi berjalan2 kami kali neh, adalah PORT DICKSON....!!! kitorang neh memang suke g jalan same2 satu kelas. ade plan. jalan terus. takde belok2. hahaha. paling kurang pon tengok wayang. tu pon kalo sume setuju mau kuar. hehe. cam cite GENG tuh. skunk neh fully book lagi. dashyat woo. hehe. ok2. nak cite pasal PD neh. bukak cite len plak.

aku dah dapat gambar dari dyla kechikku. hehe. hamboi2. manyak gambar woo. sape nak bace silep2 la. sape tak nak sila tekan pangkah and choww. haha. agak kurang ajar bahasa melayu aku itu. hehe.

perjalanan kami yang sebenar2nya start kul 9.30. ye kot. biaselah. janji MELAYU. bila ntah nak berakhir. bak kata che det, melayu mudah lupa. ehee. okish2. setelah sumenya dah selesai mengikut perancangan, sebanyak 4 buah kete melalui kawasan NILAI. bla...bla...blaa..blaaa..pot pet pot pet aku dalam kete helmi and suddenly...!!!!

perjalanan kami yang melalui kawasan2 kampung and pekan2 kecik, sekali...amek kau zimah. hahaha. nak tau ape. meh sini. dekat sket. nak habaq mai. dekat laaaa. hehehe. ade name kampung yang same ngan name aku. iras2 la. and name itu adalah panggilan manje dari my member EIJAN, member diploma aku. hahaha. aku rase eijan sorang je kot panggil aku JIMAH. Ade mmbr degree aku panggil ajim. amboi, sume name aku sapu. ehee. name kampung itu plak adalah KAMPUNG JIMAH. tak cukup ngan tuh, sampai satu simpang ade plak JALAN JIMAH. tak cukup lagik, ade 1 papan tanda tuh menunjukkan penjualan AYAM PERCIK BARU JIMAH. hahaha. hamek kau. satu kete pecah perut. tak abeh2 kene kan aku. takpe2. at least aku pemes. hahaha.

waaaaaaaaaa....nampak laut sudey. geram rase hati. gedik kaki tangan. hahaha. geram nak mandi, geram nak bbq. geram sume2 laa. yelah, dah bape tahun tak mandi laut. dulu kitorang p mandi air terjun kat SUNGAI KANCHING. best jugak. ehehehe. sampai2 kat PD kitorang teruih carik port paling baik punye. utk kitorang aje. takmo diganggu. hahaha. sekali ade la jumpe port yang quite ok la. ada banana split lagi. aaaaaaaa??? banana boat la. hahaha. gile jakun. ok2. aku tak penah p PD ok. dengar orang cite jek. skali.. haaaa.. aku dah pijak pantai PORT DICKSON.


acara sukaneka yang aku banyak kali cakap DIAM..
heehehe.. bukan ape.. bagi penghormatan pada pengerusi majlis..



cube korang carik.. kat tang mana duknya la bola tampar..
sapa dapat teka, sila bersyukur kerana anda dapat jawab ngan betul..
hahaha..


settle bina khemah, settle simpan beg, settle tukar baju....TERJUNLAAA...!!! hahaha. mule2 cm pijak2 main2 air jek. sebab ms ija kate nak wat sukaneka dulu. ok fine. tapi lame sangat menunggu, pastuh dicucuk plak ngan renjisan air masin en daus, so ape lagi masuk air laaa.. hahaha.. yes..!! dah basah. puas hati aku. hehe. dalam kat2 15minit duk berendam nek plak kedarat main sukaneka. haaa.. bile lagi nak jadik kanak2 rebina kan. ija merangkap cikgu rubina telah mengarahkan anak2 buah yang comey lagi mendengar kata wat segala apa yang disuruhnya. antara sukaneka yang telah diplankan ialah isi air dalam baldi, lambung2 belon, amek air gune kain ngan lari berganti2. happening and pening sungguh melayan kerenah2 dan penipuan ala2 budak2 neh. haha. bile lagikan nak bersuka ria. pasneh ntah jumpa ke tak. huhuhu.


saat tungkus lumus menghidupkan api...
keadaan dah macam kat BERSAMAMU la plak kan..
hahhaa...

ok fine, abeh sukaneka, terjun lagi masuk laut. ade yang tak mau mandi diorang bertungkus lumus menghidupkan api. api neh majuk plak kali nie. tak ley nak hidupkan. huhu. sian kat shah, hanis, eta and sape lagik yang terlibat [ sori aku dalam laut, tak nampak daratan dah....haha ] aku rase memang the whole day kitorang abeh kan mase dalam laut aja. memang lupa daratan la kawan2 aku sume. termasuk la aku neh. hahaha.


antara kraftangan dan model2 yang terdapat di PD..
[nie paling aku banyak marah dila
kerana tak ikut arahan aku..haha ]

aku paling takut wahai kuda putih ini... tuh berlakon berani je tuh...
kah kah kaahh..
penakut jugak aku nie kan..
kikikikiki..


setelah diorang berhempas pulas menghidupkan api dan aku dyla tiqah amy and da gang puas membeli dan blah, terhidupla plak acara bbq. memang happening. kitorang kumpul kat sebidang tanah yang sekangkang kera itu dan duk beramai2. biasela menunggu menu yang telah dibakar. hehe. antara menu yang kami sediakan ialah ::

1) nasik goreng dyla
2) nugget kak pooja goreng
3) sandwich buatan hanis
4) udang besar, ayam percik, ayam bbq, ikan cencaru bakar sumbat yang diimport khas dari mak eta
5) keledek, kentang, jagung dan hotdog bakar yang dibeli sebelum pegi PD
eheee..


antara juadah yang terhidang didepan mata bulat kami..
sedaaaapp woooo...
credit tuk mak eta..
makaseh ya makcik..



jagung dan kentang ala2 western gitu..


aksi lapar tahap gaban..
ikan tak masak lagi pon nak makan..
hehehe...
aku yang menyumbatkan inti2 tersebut tau..
tuh yang yummiey tuh...
hahaha

manyakkan menu kami. biasalah. kaki lantak sumenye. ehee. makan sampai buncit. yolaaah. korang pon same kan. dh namenye berkelah. haruslah makanan kene banyak. tengokla kawan2 aku suma. hehehe. kan helmi kan. hahahaha. rase teingat2 kat darat, melantak. rase2 dah kenyang masuk balik laut. ahaha. apedaa.


perempuan + berkumpul = bergosip2...
hahhaa..

kalo dah duk kat pantai, mesti korang pon ade gak wat aktiviti neh. ehee. akiviti bercucuk tanam. whaaaaaaatt?? mangkok lah. mane ade bercucuk tanam di lautan. ehee. alaa. kechoo la lu zimah. tanam orang la. haiyak. mangsa kami ialah FAHROZ...!!! amek kau. duk la dalam tuh. suppose kite kene la gali2 dulu kan. ni tak sabar sangat nak kene tanam, duk jek atas pantai tuh dan membenarkan diri die ditanam hidup2. abeh dah kurang mmbr aku. al-Fatihah. ehee. lom2. tak mati laagik. tapi kami neh yang duk sebuk bace doa. utk kesejahteraan dia. hehehe. ini sume idea DYLA. suh wat muke seyyesss. wink wink.

dah macam ikan duyung tersesat la aku tengok fahros neh..
sejahteralah keatas kamu...
ehee...
sian fahros.., jadik mangsa keaadan kami suma..


aksi paling gile kentang...
syiok woooo...
mau naik lagik...
sape nak g PD lagik..??
ehee..


kaki dah gedik, tangan dah ketaq, mata duk mengenyit tengok orang nek BANANA BOAT. so kitorang pon ape lagik. serbu abang yang duk jaga banana boat yang rupe pensil tuh. nape tak panggil PENCIL BOAT ek. bukan sedap pon. hehehe. hasil perbincangan kami, dapat la kami naik 2 banana boat. kirenye cam nak lawan la neh. sape paling gempak. hehehe. haru biru diwatnya. aku gang ngan daus n da gang, amy n da gang. ija plak gang ngan dak2 kuat jerit. upps. terlebey sudah. hahaha. konon2 neh nak melawan la neh. tapi hampagas bin vakum sungguh la. gang kitorang neh tetiba enjin boat cik abang tak berbaju tuh mati plak. masuk air. haiishh. hampa kami. tapi takpe. tenangkan diri ngan menikmati permandangan ciptaan TUHAN YANG ESA. Dengan sekuat tenaga abang tuh dapat gak hidupkan. ok2. korang bace ayat aku neh ikut radio yang berbunyi pastuh abeh bateri ok.

arrrrrgggggggggggg hhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa a a a a a a a a a a a a a....

mati lagi.........!!!!! haduyaaaaii.. bila la kami nak menikmati extreme nye aktiviti ini. huhuhuu. dah la kat tempat agak dalam boat tuh mati. seb bek aku pandai berenang. ehe. tapi kan ade life jacket. ehee. selepas pertukaran boat dilakukan barula kami dapat menikmati sepuas2nya. 3x babe jatuh. tapi kitorang yang terlebey syiok sendiri neh, yang kali kedua tanpa sengaja kitorang jatuh. hahaha. yelaaa.. sape suh ikut lenggok boat. padan muka jatuh. seb bek la kitorang selamat. ehee. tapi sangat kasihan sama mmbr aku zul. amat payah die mahu naik banana boat. sampai abang yang tolong pon ley jatuh sekali. ahaaaks..!! naseb badan. ehee. memang best giler laaa. memang nak naik lagik. tapi next time. hahaha. sampai darat aku kene amek nyawa aku. hehe. inhaler ku sayang. peneman setia aku. eheee. asma tak asma, setel banana boat aku terjun lagik. hehehe. kali neh ombak makin kuat. tulaa best. sume turun laut. hehe. main bola tampar ngan bola beracun lagik. hehe. siap ade yang wat aksi berani mati bile naik pelampong tapi kaki die kat atas. hahaha. dak2 join PD jek tahu cite neh. hahaha. ok2 tak bahek ngate orang. =P . bile ombak dah makin kuat and air pon dah nak pasang, sume naik atas. tukar baju. ade yang sambung bbq lagik.


mase nie beriya nak wat istana...
pastuh sorang2 blaahh..
hahaha...
ntah istana mende la yang kitorang wat..
wink2..


lebey kurang kul 8.30 camtuh kot, kitorang bertolak balik. alamatnye memang aku selamat tido la. hehehe. penat seyyy. sakit2 badan. tapi memang sangat2 best la. aku suka...!!! pengalaman aku bersama kanak2 riang mathematic. haha.

padan muka dengan kami2 sume. sebab muke kami kene sunburn cam sunburst kl. haa? ape kaitannya? hahaha


inilah luahan hati aku utk kalian suma...
ku persembahah kan heart2 tuk sume kawan2 aku
korang the great laaa...!!
muaaahh2...

No comments: