Monday, November 24, 2008

PANGGILAN HAJI

QIBLAT YG SATU

MASJID NABAWI


holaaa....

bertemu kita sekali lagi..echeee....
hurm...da tgk gmbr diatas...? itulah KAABAH dimana seluruh umat manusia didunia ini akan berkumpul tanpa mengira usia, warna kulit pangkat dan darjat seseorng itu....walaupun setahun sekali tetapi bagi mereka yg berkemampuan adalah wajib utk mngerjakannya...MENUNAIKAN HAJI ADALAH RUKUN ISLAM KE-5...besarnya kebesaran ALLAH S.W.T menghimpunkan sume umat islam didunia ini utk menziarahi rumahNYA.

semalam, aku follow wani pergi ke kelana jaya around 3.30pm. walaupun 2x sesat tapi akhirnya kitorang sampai jgk kat komplek tabung haji..selamat menunaikan haji kepada maklang,paklang,nenek, mama n abah wani..

haaa...
semalam pengalaman yg paling beharga bagi aku...walaupun aku da 2x pergi ke kompleks tue tapi aku rase semalam la baru aku rase begitu rendah diri...tak kira kamu kaya atau miskin, kite berkumpul dikhemah yg sama dan duduk bersila..tetiba aku teringat kan mak n abah...tapi mak n abah lom g haji lagi...alhamdulillah mak abah aku da sampai ke MEKAH DAN MADINAH utk mengerjakan umrah....insyaAllah kalo ade rezeki, mak n abah nk g lagi..tapi nama utk haji 2018...uihhh..lame2...takpe2, ade rezeki sampaila abah n mak nnt k...amin..


abah(berihram) n mak

ramaila sedare mare sahabat taulan yg datang temani jemaah wat kali terakhir sebelum deyrg bertolak ke KLIA dan MEKAH..cahaya2 flash adalah acara wajib utk abadikan kenangan...ehee..yg budak2 pon, sebokla berlari2 sana sini, main belon smpi terlekat kat kipas la...haha...diorang mungkin tak kenal lg ape situasi yg deyrg hadapi skunk kan...tau main je..isshh2..

hmm..aku n wani stay kat situ sampai kul 1.30am..mama n abah wani akan check in kul 1...lame tak jumpe mama..sempat la hug n kiss die b4 die g...kepada sape2 yg penah ade experience mak abah diorang g mekah mesti akan rase 1 perasaan yg paling2 sayu..tak tau la nape...even semalam sempat aku tgk gelagat sorang budak nieh menangis giler2 bile atuk die nk g haji...sian budak neh..maybe die tau, atuk die akan g lame...same goes to fina bile die tetibe taknak abah n mak aku dukung n takmo tgk muke langsung mase mak n abah nk bertolak..walaupun mase tuh die baru umur 1 tahun...!!..huhuhu..

bile sume da selesai around 1.30, kitorg balik ke shah alam ditemani mr razman n mr hasliman...sian kat wani....die da flat giler2 so hasliman drive kete wani..dah la arini die ade presentation...tapi b4 balik umah, kitorang lepak kat pakli jap..

to wani :: ALL DA BEST...

me n wani


kepada pembaca dan diri aku ::
"walaupun sekaya mana pun kita, tinggi pangkat kita, kite tetapi pakai telekung yg sama dan matinya kita, tetap dikafan kan dengan kain warna putih yg sama...so, renung2 kan la.."

No comments: