Thursday, April 30, 2009

gamam

aku memang terbelit... terbelit oleh tali yang memang dibuat sendiri dengan hati.... susah utk dirungkai, susah utk diputuskan.. tetapi, hanya masa menentukan, ianya akan terungkai.... jawablah... tanyalah... persoalkan... tiada siapa mampu fahamkan.... kerana jiwa masih meronta... kerana akal masih berputar.. kerana diri masih menggeletar... bukan utk dipersiakan tetapi gagal pertahankan.. aku memang bingung...

bingung dengan permasalahan dijiwa... kerana ianya buatan ku juga... bukannya "made in gombak"....inilah dia.. dia adalah aku... dia adalah jiwa... dia adalah hati... memang aku gamam... tetapi utk apa aku pedulikan... kerana ianya sudah tersurat.... ianya masih tersirat.... biarkan aku tergamam... biarkan aku menganga.. bukan utk disuapkan.. tetapi ianya tiada suara... ianya tiada gambaran utk aku ungkapkan.... aku tergamam....

semalam... aku lempiaskan cebisan kaca die gerobok yang usang itu... senang... senang kerana ianya terpencil... senang kerana ianya sunyi... senang kerana ianya terlalu sepi... tiada apa utk aku hiraukan... memang aku mahu lari.. lari dari segala bukti.. tapi aku masih dikejar sehingga ini, tiada nokhtah janji.... aku benci.. tapi aku masih cinta utk hati ku gembira... tak mahu lagi gulana....

No comments: