Monday, January 5, 2009

AKU YG KELAM KABUT


haiyaaaaa.....

huhuhu.. aku tak tau la ape la kene ngan aku ari ISNIN neh..


macam serba tak kene aje.. kemungkinan la aku kuar umah tadi dengan melangkah menggunakan kaki kiri.... huhuhuhu...

arini agak awal la aku bangun sebab arini dah tertulis di executive planner ku bahawa " anda dikehendaki menyetelkan semua bil2..." hahaha... banyak yg aku kene wat arini..

bangun2 terus g mandi..., rembat t-shirt n seluar blue black..., sempoi.., siap2 aku kemas sket2 umah..., sket jela.., menanti my kazen siap2 utk ikut aku then rembat kunci n tunggang my vroomy... hahaha... satu2 nya harta aku pemberian abah...tapi... seb aku tak baik sket arini... hampir nk kene langgar ngan kete HONDA.. aku da bagi signal dulu ok.. alertla sket doooowwhh....

1st destinasi aku ialah MAYBANK da tiger... ngee.. setel2 kan sewa umah and unfortunately aku nk g la skali bukak akaun maybank... masuk nie dah 2x aku nk wat.. tapi ade je yg tak kene.. masalah yg same ialah MYCARD aku nie.. kali pertama aku p ngan miss dayah.. die dapat wat n aku plak hancusss harapan.. huhuhu.. 1st kate mycard aku tak ley nk dibaca.. mean cip die rosak.. so oklaa.. terus aku p PEJABAT PENDAFTARAN yg terletak di MASALAM.. ok fine.. dapat mycard baru.. 2nd time aku nk wat kali nie ngan prob yg same.. ape kene la ngan mycard aku sampai hang pembaca mycard tuh.. wawawa... ingat nk p balik petang, tapi ado kelaihh.. tak dapat lagi la aku nk bukak maybank.. huk huk..

settle maybank aku p PKNS.. hajat dihati ingin wat 2 perkara.. g POST OFFICE ngan PEJABAT PEMBAYARAN BIL AIR DAN BIL MAINTENANCE.... huhuhuh... g tgk kat pejabat pos... HALLAMAAAAAKK....??? ramai nye umat manusia... sampai bersila kat luar... takpe2.. amek je no giliran.. haaaaaa...??? lagi 200 orang aku kene tunggu... ouuuuhh....tidaaaaaaakkkk.... takpelaa.. amek keputusan g bayar bil air dulu pastuh teman ayong g carik2 keje....

ouuuhhh..lapa2... kene isi perut dulu neh.. makan nasi lemak.. hope2 jangan la mengantuk nnt kt kelas.. ehee... aduyaaiii... bosan la plak... nk tunggu lagi 200.. huuhuhu...

akhir sekali aku mendecidekan diri aku tuk g ke TENAGA NASIONAL BERHAD.. tak terpiki ponnk dapat no giliran cepat tapi hanya berniat utk mendapatkan keadaan yg lebih selesa... hahahaha.... sampai2 sane tup tup lagi 50 orang.. takpe2.. janji tempat dan keadaan nye selesa.. ehee... settle kat kedai tenaga.. [ sib bek tukang amek bayaran kat kaunter tuh baik..hehe ] ..lalu kat ASB.. hajat hati nk menyimpan sedikit kewangan tuk mase depan.. hehehe.. tapi... ya Allah... ramainye owang.. tak jadik.. patah balik ke PAS [ plaza alam sentral ] aku jalan2 lagi sambil teman my kazen carik keje part time..



ALAMAK....!!! hanset bengong...!!!! tetibe memory full....!!! what....?? 2Gb memory ley full..?? issshh2... jadik lagi hanset aku... tak ley send msg... eeeee..... hmm.. ni yg frust neh... suddenly..... " nape wayar kat motor aku neh tibe2 berada di jalan raya...?? " haduiiiyaaaaii... nie mesti kes mase aku servis motor kat sebelah hakim baru tuh.. dah la servis pon ntah hape2..

part tak disangka2.. otw balik umah je tetibe ade sorang uncle india neh hon kat aku.. pastuh tunjuk2 kat motor aku.. aku wat selambeerr je la... dekat2 nk sampai tuh ade bunyi kurang memuaskan... ALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...... wayar tuh dah jatuh diseret ke jalanraya... cemane neh...? takpe2.. relax.. afta kelas g padang jawa servis balik motor aku.. mak aku kate p balik kedai tuh.. tapi aku degil sebab tak puas hati orang tuh wat... "aku syorkan pada sape2 yg ade motor, g lah servis kat padang jawa... sebelah puspakom.. servis die memang bagus.." ngeee.. iklan jap...

sampai je umah.., tukar2 baju then my mr razman kol.. mintak tolong something ASAP.. aaaa? cemane neh? dah la motor aku tak berapa sihat... nk kene kuar balik.. ouuuhh tidak... then dalam keadaan yg kelam kabut aku selambe kasik arahan kat diana suh siap cepat2.. so, ley la sampai kelas seperti dalam perancangan.. huhuhu...

hadoooiiiii........!!!! BLACKOUT....!!!! camne nk iron baju neh....??? dah la arini keskemaan aku teserlah... isnin kan kene pakai baju kurung... pastuh mengada2 nk match kan tudung baru ngan baju kurung aku....huhuhuhu.. ouuuhh.. pakai la baju yg tak nmpk kedut sangat... huhuhuhu... g kelas dalam keadaan kelam kabut... damn...!!! kedit abeh...!!! [anda dikehendaki menyimpan kedit spare.. hahaha.. ]... tukar simkad... terus kol mak abah bro n mr razman suh contact no baru.... ouhhh GOD... vroomy jangan wat hal lagi k... huhuh... g settle kes mr razman... haduuiiyaa... die plak salah kasik no... kol die agik then puuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhh..... SETTLE..... huhuhu...

sinar2 keRELAXsan bermula...

syukur ALHAMDULILLAH.. sampai padang jawa.., tukang servis mengservis motor aku dengan sungguh teliti... yes... settle lagik satu problem....

mr razman kol.. gayut2 benter...yeaaahhhh..... shuke2.. menunggu kehadirannya esok... sangat2 suke hati..

haduiyaaa... nape la arini sangat2 tidak kemas dan serba tak kena ek..? menanti hari esok dan semoga hari esok lebih baik dari hari ini....

sekian terima kasih kerana membaca pengalaman kelam kabut ku arini.... dedaaaaaa......


No comments: