Saturday, December 6, 2008

SENGAJA ATAU SATU KESILAPAN



Arghhhh..jam dah kul 12.40…takley tido plak….kol mr razman, ngah tgk muvi plak…huhuhu…cane nie ek….dah puas ku pusing2 kan badan aku neh…tak ley tak ley takley….akirnya aku bukak lampu then sambar aku punye laptop…bukak lagu sket….ehee..hmmmm….ape aku nk wat ngan laptop aku ek….?

Straight to the point…

1) Aku terpiki, bile kite wat keje last minute…keje mesti sangat2 la tak best kan…nape ek..laaaa…dah name nye pon last minute…takley pk lagi ke….mesti keje kite teraburkan….pastuh ade la yg takley nk siap la….tunggang terbaliklaa..huhuhu..

So, adakah ianya SENGAJA atau KESILAPAN

Hmmmm…mungkin ianya sengaja…sebab ape? sebab kadang2 dateline nye lambat lagi..so kite ingat ley wat sket2 then baru pulun last2 minute…sampai tak tidolaaa…huhuhu…
Tapi…ianya mungkin satu kesilapan….sebab diberi banyak mase..tapi nape tak gune mase itu sebaik yg mungkin…bile keje kite sangat2 messy then sape yg nk disalahkan…menyesal skunk da tak gune beb…huhuhuhu

2) Kadang2 kan…manusia tak penah cukup or tak penah nk puas hati..nape ek…? sebab kite nie hamba Allah..so Allah nk kite cari kepuasan itu demi kebaikan kite…Allah nk kite cri dengan usaha kite sendiri…ape yg aku nk bagitau nie adalah pasal ketidakpuasan kite terhadap orang lain…mungkin banyak berlaku pada pompuan…banyak dah pengalaman yg aku dapat sebenarnya…yg terjadi kat aku pon same..dan kadang2 aku pon terlibat sama…ok..ape yg kite wat diperhatikan orang…kite tak kenal pon die tapi kite suke wat tafsiran sendiri…pastuh mule la…meluat sana meluat sini…eeeeeeeiiiuuuwwwww…nape mesti camtu kan…

So…adakah kite SENGAJA atau sebenarnya satu KESILAPAN…?

Mungkin ianya sengaja…sebab memang hobi die camtuh…tak suke tgk orang lain senang…sakit mate die…die mungkin tak pernah nk puas hati dngan ape yg orang tue lakukan…ade je yg tak kene..tapi…ianya mungkin satu kesilapan kerana orang itu mungkin bley jadi teman kite…teman yg ley kongsi ape aje…maksud aku..die mungkin ley jadi teman bile kite dah start kenal hati budi die….so…bile kite lepaskan peluang utk kenal…ianya satu kesilapan besar kerana kite melepaskan seseorang yg bley menolong kite saat senang dan susah…tapi sebenarnya jugak satu kesilapan..apabila korang dah menambahkan korang punye dosa....hahahaa

3) Kepada lelaki, ade sesetengah lelaki yg tak suke nk meluahkan ape yg tersirat dihati…bile berhadapan ngan pompuan merangkap awek ke or teman rapat ke…mesti wat2 relax…contol macho kot…hahhaaa..taklaaa…mungkn die senang care camtu kan….who knows…

So..ianya SENGAJA atau KESILAPAN??

Maybe sengaja…sebab kekadang lelaki nie tak suke nk express kan ape yg tersirat….ade yg suke luahkan melalui gerak badan dan kerelakskan nye…die nk pompuan paham2 sendiri…takyah nk banyak2 cakap..sekali cakap dah cukup…hmmmm..tapikan….ianya mungkin satu kesilapan yg tak mungkin dapat kite lupekan….kerana….ade juga pompuan yg tak paham..hmmm…bukan more to tak paham tapi die lebey sukekan lelaki yg gentleman yg ley bagitau betapa cinta dan sayang die terhadap gf die…kesilapan yg aku nk cakap neh adalah kesilapan dimana mungkin gf die akan terasa disisihkan dan cintanya mungkin akan berlalu pergi..so…nape nk lepaskan orang yg kite sayang camtu je….kalau sayang cakap sayang….jangan biarkan cinta yg kite dapat selama nie hilang camtuh jek…bile dah takde baru kite akan menyesal….nak ke camtu?...hukhuk huk

4) Kadang2 kite wat keje sampai lewat malam….nape..?
Adakah sengaja atau kesilapan…ianya sengaja sebab kite baru jek dapat idea ape nk tulis….dan ianya kesilapan bagi aku kerana aku dah kurang kan time 8 jam aku utk tido…….waaaaaaaaaaaaaa…nite sume…..huhuhuhuh…aku mau titon sudaaaaa….(time neh dah kul 12,45a.m okaieeeyy….)

No comments: