Tuesday, December 30, 2008

ADIK AKU SUDAH KAWEN


zaman kesingelan adik aku : (L-R : ayong and ika)

hollaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......

mari kite berblogging......yeaaahhh...update time....eheee....

ingin sekali aku mencoretkan serba banyak tentang adik pompuanaku yg sorang neh...hehhee....now....titlenye dah berubah...dah jdik isteri orang owkaiey...eheeee....umur baru jek 21 tahun tapi itulah yg dinamakan jodoh...nk wat camne....jodoh die sampai dulu dari aku..huhuhu....langkah bendul laaaaa.....(kalo ikut adat, kakak yg dilangkahnye akan dapat something...so aku dapat la cincin emas utk disarungkan dijari manis ku ini...eheee...)


okaieh.....kitorang start membzkan diri pada tepat kalendar menunjukkan 1 DISEMBER 2008...hahahhaa....setelah aku siapkan langsir2 umah aku yg seperti dibawah ini (ngeeee...) dan penghabisan stok kad kawen dihabiskan....tiada lah lagi istilah tido awal dalam kamus hidup ku...huhuhuhuhu.....
thanks to ROSITA aka ETA yg telah mendatangkan dirinya ke rumah aku n tulun2 ape yg patut...eheheee...banyak kan eta nk kite habiskan..huhuhu...habis 2 bilik umah aku ditempah khas utk menyimpan semua barang2 kawen...huhuhuhu...

majlis start 18hb lagi....time neh kitorng KHATAM QURAN...aku, adik aku n sepupu aku ayong amik bahagian...ALHAMDULILLAH sume dapat diselesaikan dengan lancarnya....selesai kitorang khatam quran, sikit tahlil dilakukan bagi memberkati majlis...thanks to makcik paridah yg menyediakan juadah yg enak2 bangat utk tetamu....menu arituh ialah pulut kuning, rendang daging, kuih tepung talam dan karipap pusing....yummmiey..

mase yg ditunggu2 oleh pengantin perempuan...eheee...time nie la 19hb disember, baru nmpk kegabraan adik aku sebelum status nya ditukarkan..hahaha...selama 4 jam diambil utk tunggu mase akad nikah yg diadakan di Masjid Jamek, Tapah...nape 4 jam ek?? sebab adik aku disolek awal....ehee...time tuh la nmpk kesengalan adik aku..tak ley nk duk diam...(mebi time aku nk kawen nnt camtuh jugak kot...eheee)...

tepat kul 2.45 ptg, kitorang bergerak ke masjid...time neh ade 3 pasangan...adik aku turn yg ke dua...haaaaa....dengar khutbah nikah bek2...bagi lelaki, silep2 bertanggungjawab bile dah bergelar SUAMI owkaiey...hehehe...dan para wanita....jdilah ISTERI yg solehah, patuh dan taat pada suami mu...uhuhuhu...to ika **selamat menjadi isteri kepada MOHD NUR HAFIZ BASHARUDDIN**

bile tangan dihayun oleh tok kadi, bila saksi dah kate sah..maka termeterai la status adik aku sebagai isteri orang....nk tahan sebab tapi air mata neh jatuh jugak...mak abah la paling sedey...21 tahun dibawah tanggungan diorang dan sekarang dilepaskan kepada lelaki yg bergelar suami....

saat sah bergelar isteri hafiz..

selesai majlis akad, kitorang pulang kerumah utk prepare sikit kenduri bagi pihak laki...malam tuh pulak ade tahlil lagi kat umah aku...ALHAMDULILLAH ramai sangat yg datang time tuh....tahlil dilakukan bagi memberkati majlis.....

20hb...aaaaaaaaaaaaaaaa...??? tarikh kenduri kat umah aku neh....huhuhu....tema kami sekeluarga ialah hitam, putih and silver....cantik2 and hensem2 anak2 md desa and aminah neh...waaahhh...hahaha......tapi pengantin adalah tema yg ini...hahaha...saje wat kelainan...

aku tak sempat pon nk bergambar...uhuuhuhu...amat2 la bz yg teramat2....bile orang tak henti2 datang....syukur sangat2..akak ipar aku and akak aku kene handle puteri2 diorang...so aku, eta and ayong la berlari2 utk pastikan sumenye okaiey....

kenduri kali neh abah n mak sediakan menu kampung.... ulam2, ayam goreng berempah, gulai daging n rebung, ikan rebus ngan air asam...perghhhh...dihilangkan pulak kehausan tekak dengan air kelapa lemon and soya bandung.....yum yum yumiieeyy....

setel acara petang, acara malam la paling best....acara potong kek and bukak2 hadiah....bak kate z " family function"..hahhaa...tengs to mr razman ku sayang, z, paad and tungkai yg sudi datang kenduri adik aku..walaupun diorang datang lmbt tapi takpe ade lagi makanan yg aku simpan tuk diorang..eheee...best gilep time malam tuh.....ktorang 1 famili enjoy sangat2.....hahaha...dan aku menjadik bahan pabila hanset ku membuat hal dalam bab2 pengambilan gambar....huhuhuh..takpe2....memory da berat la dolll.....!!!! abang beli la anset kat adik....!!! hahahahaa....

tak dapat aku nk lupekan malam potong kek neh....best2 sangat2...tambah lagi kek yg sedap giler....hahaa...bile sume sedara n family berkumpul, macam2 peel ade...family aku yg best....!!!! yeaaahh....love2 kamu sume..muaaaahhh2...best2 jugak.....tapi periuk belanga manyak kat belakang umah...hahaa...

okeh2...keesokan arinye belah umh laki plak..kat batu 19....sian eta..montaaahh...hehhee....ja...u steady babe...hahah...pas breakfast2 sume and pengantin da siap kitorang terus bertolak ke batu 19...batu 19 neh jalan nk g cameron tau..hehe..jalan lame...biasela...berputar2 belit..ngeeeee..10 buah kete mengikuti kereta pengantin...sebelum kitorang berangkat, ade 1 episode menyedihkan dirumah aku...acara penyerahan pengantin perempuan kepada pengantin lelaki....huhuhuhu...acara salam2 cium2 and kasik2 wit...hehehe....

bile sampai kat kenduri belah laki and makan2 sedap then balik ler ke umah....tinggal la adik aku kat sane....babaaiiiiey2 sume...hehe...acara basuh membasuh kat umah aku tak abeh lagik...sedara2 aku n mr razman terus bergerak ke cameron highland...yelaa...dah dekat kan...ngeeee.....

so...itulah serba ringkas pasal perkahwinan adik aku n adik ipar aku...hahaha....
kepada sape2 yg hadir....terima kasih daun keladi..aku kawen datang lagi..hahhaa...
pada yg tak dapat hadir...takpe...aku kawen bawak hadiah..hahhaa....


budak2 rajin kat umah aku..hehe


budak tak penah nek tren..haha...

No comments: