Tuesday, December 30, 2008

BILA KEAJAIBAN BERLAKU

sepanjang percutian aku dirumah ku...ade la 2 keajaiban yg dapat aku saksikan...

first aku nk tanye...sape yg tengok bulan senyum arituh..angkat tangan...hehehee..aku tak terkecuali...afta tgk berita, kitorang 1 family kuar umah tgk bulan...YA ALLAH....SUBHANALLAH...cntik sangat2..seolah2 ade orang senyum kat kite...memang cantik ciptaan Allah...

Allah boley membuat keajaiban yg tak disangka oleh manusia....semua ciptaan nya sangat2 sempurna dan cantik dimata kita....bersyukurlah....


second keajaiban ialah.....harta karun yg kuar dari serai wangi...sound weird kan...tpi itulah yg aku nmpk dengan mata kepala aku sendiri...

kejadian neh berlaku mase aku p kenduri kawen anak makngah, kawan mak abah aku....pastuh makngah kate tunggu la sampai lepas maghrib...kitorang pon cam pelik la...nape? lagipon abah nk anta aku balik shah alam....makngah kate, malam neh diorang nk cabut serai wangi....actually serai wangi nie ade yg ditanam secara komersial...utk wat minyak and cam2 lagi...tapi yg nie lain sket.....aku pon tak tau nk cite camne...yg aku tau...sape yg tanam pokok nie depends on niat orang tuh...sebab kalo kite ade niat tak baik, mebi kite tanam pokok tuh then bile cabut tak dapat ape2....cite pasal harta serai wangi nie penah kuar kat dalam mastika...tak ingat la keluaran bile...huhuhuhu....

ok..meh aku citekan pengalaman aku neh...

lepas smayang maghrib, beberapa orang kmpg kumpul kat pokok serai wangi nie...pastuh ade sorang yg orang panggil wak yg bley cabut pokok tuh....bukan sebarangan orang ley cabut...

mula2...wak tuh bace2 doa, pastuh dia hamparkan kain hitam kat atas pokok serai wangi...makngah plak tabur2kan mebi 7 kot jenis bunga ngan beras kunyit...mesti dengar cam mengarut kan..tapi tuh la care2 nk kuarkan barang2 dari serai wangi...aku tak tipu..memang real....pas wak goncang2 pokok serai tuh then die pekup (cam care kite nk tangkap ikan tuh...xtau nk bagitau cane...hehhe) kain and wat bunjut.....assistant wak pegang bunjut tuh.....pas settle sume tuh, pakngah merangkap suami makngah cabut pokok serai....bile cabut je perdu serai wangi tuh kuar la biji2 seperti batu2 kaler hijau cam jade, zamrud dan macam2 lagi kalernye....huhuhuhh....bayangkan batu2 tuh kuar dari celah2 tanah....sangat terkejut.....!!! lepas orang2 kmpgkutip batu2 tuh...assistant wak tunjukkan ape yg ade dalam bungkusan hitam tuh....MASYAALLAH.......banyaknye rantai, gelang, minyak buluh perindu dan macam2 lagi la...

nak tgk buktinya.....tengok la neh......


mase neh orang2 kmpg ngah carik2 batu2 kat akar pokok


nie la batu2 yg kuar


mak abah ngah pegang loket2 lame dan buluh perindu dari serai wangi...bau batu neh wangi sangat....

nie lah harta yg kuar dari bunjut hitam tuh..harta2 lame...



p/s :: kat dunia nie...takde yg mustahil......

No comments: