Friday, December 5, 2008

HIDUP PERLUKAN PERUBAHAN



Manusia ini kadang2 tak tahu tentang apa itu PERUBAHAN…tapi depends on individu tu sendiri la kan…maksudnya sangat subjektif….hmmm..dan mereka juga tak sedar yg diri mereka ni perlukan perubahan..tapi jangan la plak g berubah kebenda yg negative….ku lepok kang…ngeee…

Heyy… I learn something..

Bile ek? Hmmm….mase aku 2gether2 ngan my beloved 4….wild child…quite ok n bagi aku banyak msg yg aku dapat dari situ…can I say something…..???? can la…bcoz diz is my blog onkaieeyy…hahahhaa

Kite sedar tak sape diri kite sebenarnya….apa yg kurang nye kat diri kitre neh???kite takkan nmpk sampaila ade orang sekeliling kita yg menegur…ngeee…(tapi kadang2 kite pk orang tuh mngutukla….menyebok la….jage la tepi kain sendiri…hehhe)tapi…please…amik dari sudut yg positif…kenapa orang mesti tegur???sebab kite neh tak penah perfect…hmm..kenapa ek bile kie sedar akan kekurangan tuh kadang2 kite tak penah nk amek berat….semua nya yg terjadi nie ade sebabnye….maksud aku…setiap apa juga bentuk kekurangan kita sebenarnya ade kelebihan yg kita dapat dari situ…..maybe arini kite tak ok sangat..tapi esok..kite kene pk yg kite mesti lakukan sesuatu yg baru n sesempurna yg boley agar ianya tidak teruk seperti semalam….mungkin semalam berjalan dengan sempurna tapi arini jadikan yg lebey baik dari semalam…berpusing kan ayat aku…korang pk sndiri...

Kite bukan la teruk sangat tapi setiap apa yg kite lakukan mesti positif..aku tak terkecuali…kadang2 aku neh lemah jugak…mudah menangis bile hadapi masalah n kekadang agak down jugak…tapi aku dah berubah sket demi sedikit…aku akan amek mase 15 minit n aku akan kate kat diri…

hey girl…wake up la….please la zimah…bangun2…kenapa mesti down…bangun lah dari kekalahan sendiri…”hmmmm..aku selalu memBAYANGkan yg aku neh kemana2 sentiasa membawa cermin….(check la dalam handbag aku..takde cermin..hehehe)..bile aku down..aku akan cakap ngan diri aku sendiri…motivasikan diri aku sendiri…marahkan diri sendiri sebab semua nie bukan nya masalah besar kalo difikirkan.bukannye masalah dunia nk kene pk…ni tentang perasaan..tentang diri kita…so kite sendiri ley mengubah diri kite kepada sesuatu yg baru…jadikan yg terbaik…orang lain hanya bley bantu..tapi utk menjayakannya adalah DIRI SENDIRI….

Hurrmm…kite bukan selalunya akan bermimpi…bangun la dari igauan masing2 dan sedarkan diri kamu tentang perubahan yg harus kamu lakukan..kamu mesti bahagia jika perubahan itu dapat membuatkan diri kamu gembira n berjaya…sebenarnya kite ni takkan tersedar sehinggalah ada sesuatu yg menyedarkan kita….tapi pastikan kamu belum terlambat lagi…inilah mase kite nikmati hidup yg ada…jangan sia2 kan nya….hari demi ari, dan setiap saat kite mesti berubah….

Kadang2 aku hairan….hmmm…ade sesetengah orang yg tak suka tgk orang lain senang..orang UTARA cakap MELUAT…heheh…hello hello…KAMU DA PERFECT SANGAT KE….????? Dah cermin dah diri tuh….dah bagus sangat ke diri tuh….hidup nie ibarat roda…what comes around, goes around….bagi aku….biarlah..asalkan kite kenal sape diri kite…betul x?

Heeeyy korang..try to make a perubahan laaaa….dan pastikan orang yg kamu sayang akan gembira dan tersenyum dengan perubahan yg korang lakukan….takde ape yg ley membahagiakan diri mereka selain daripada perubahan diri kite kearah yg lebey sempurna dan teratur..terutamanya MAK AYAH….mereka akan bangga dengan korang…PERCAYALAH….pastikan titisan air mata mereka adalah titisan kegembiraan…

p/s : korang ade hati, korang ade perasaan…tanye diri…tepuk dada tanya hati….apa perubahan yg korang dah lakukan arini..??? adakah ianya baik atau tidak….bangga la dengan diri sendiri apa yg telah kamu lakukan….ingat ALLAH…semuanya adalah nikmat dan hidayah dariNYA kepada kite sebagai hambaNYA…..

No comments: