Wednesday, September 2, 2009

Bila Cuti Menjelma



haaaaa.. baru je publish tau.. berkurun duk diam dalam draft.. hahaha...


dah 2 kali weekends aku kat umah.. ntah la nape.. terase membuak2 je jiwa ku yang lara ini mahu pulang ke kampung halaman yang didepan rumah nye tumbuh si pokok mangga harum manis yang terlalu banyak beranak buah kali ini... jap nk tarik nafas.. hiiiaaaaaaaaaaaffffuiiiiiiiiiiiiihh... kurang sopan ini budak perempuan... akan tetapi, siapa kah yang mahu peduli.. lalalala... cuti aku juga penuh maknanya apabila cik eta kesayangan telah ikut serta meng join family aku berpuasa.. hehee... babe, aku sayang ko.. sangat senang utk menjaga ini budak.. hahaha... and i love part fina n niena nk berebut2 tido kat sebelah kau.. maklang nye hanya dipandang sinis oleh mereka berdua.. ouh.. tidak adil anda semua.. hua huaa... selepas itu, adik fina dengan selamba mengubah lirik lagunya sendiri sambil senang lenang menuruni tangga bilik sang puteri.... begini liriknya.. (selepas ini, anda sila jangan masuk program pak nil, JANGAN LUPA LIRIK yee...) huhu..

sambil budak kecik nie, turun tangga ala2 model LUX....


(pelakon tambahan, niena, eta aka cikTa, ika (tengah solat sebelah aku),aku, waahh...tersenarai tuh..haha))

" cik ta cik ta cik ta.... oooo.. atuh inta agi... agi agi atuh inta...
"
bagus betul budak ini mengubah lirik..
haiiihh..
bila dah bijak bercakap tuh, sume bende nk cakap..
pastuh kan..
ade satu lagi cite..
adik fina neh suke benor tukar2 lirik tau..
hehhehee...

contoh, lagu wonderpets...
nk tau camne lirik die..
hahaa..
" wonderpet wonderpet apa yang penting..!!! ami tak tuat...... ape yang penting..!! ami ak tuat... "

hahaa...
sila anda jadi budak2 sebentar..
lalalala...

mekdi mekdi..
heee..
nyum2..
apa nk wat..
kami perantauan..
musafir di angin lalu..
huk huk...
nie la juadah berbuka kami..


see see..
tak bagus tau ini budak..
jap2 makan kat coach len,
simpan separuh makan kat coach len..
hahaa..
adakah ada 2 laki nnt?
haha..
haa..
nk cite neh..
wahh.. kak nam..
ngee..
kepulangan kami sangat la tak best..
nk balik ke kl pon tak best...
first aircond kat coach kat superior Q2
TAK DAK....!!!!
bak mai aku punya rm9...0
huhuhu...
nk balik kl lak...
nk haghuuuuuuuuuunnn..!!
ketapi dah macam NURSERY...!!!
budak menangis tak henti2..
yang sorang lagi asek KAK TON KAK TON..!!!
haduiii..
aku tido lagi best.. tapi nk menjerit gak ah..
hahahaa..

bile keinginan terus memuncak,
dapur konpem berasap...
hahaha..

skunk nie suke benar masuk ke dapur..
nie care2 nk masak KEK BATIK ek..
mula2.. waaahh.. teringat karangan sekolah dulu...
ehee..
masukkan butterCHOP..., dan biarkan ia tangkap leleh..
lalalala

masukkan susu dan tarik
sebab anda memakai susu kopi dan teh tarik...
baru ummmppphhh...
=P

masukkan milo utk anda jadi sihat dan kuat..
eh eh eh..
masukkan milo sket demi sket..
nk masuk coklat serbuk pon boley...!!


masukkan cik marie..
kacau sampai mati..
eh eehh..
sehingga sebati ye kawan2...

pastuh hentak2..
ohh..
sila sopan sket...
lenyek2 kan gune stemroll.!!
haa..
tak tau nk eja..
lalalalaal...
masukkan dalam tupperware, dan tekan2 sampai mampat dan padat..
tapi, aku ubah sket...
masuk kan layer by layer,
then,
selang seli ngan jem strawberry....
yummmiiey..
nk hias strawberry kat atas pon boley....
suke hati kamu laaaaa..

selamat menjamu selera...!!!


haaaa.. cite tak abeh lagi tau...!!!

nk cite pasal bazaar plak..
bile aku menggunakan tulang 4 kerat cik eta...
ehee..
alaaa..
lupe nk tgkp gambar kelapa lemon la eta...!!!!
huhuhuuhuhu


ok, ini dia masakan yang telah dijual oleh mak, abah n abang aku..
tak cukup meja tau..
and alhamdulillah, bley habis..
rezeki Allah di bulan Ramadhan...
amin amin amin....

dan dengan kesebokan itulah, cik eta terpaksa jugak tulun..
hehehee..
sori eh eta..
i lap u lah..
wink wink wink..

sempat lagi tau kitorang tapau bawak balik..
kalo bley
sume neh aku nk bawak balik kasek dak umah aku makan..
eheee...


dah abeh..
bye...!!!







No comments: