Thursday, September 10, 2009

Paat Dalam Kenangan (1985-2009)

Note ::Entry ini memang aku dedicated kan utk kawan aku Paat..
ape saje cerita Paat, aku akan updated kan kat sini... entry ini akan selama2nya dalam blog aku.. dan aku statikkan entry ini sehingga 100 hari pemergian Paat...


PENTING..!!
NOR AZHAR BIN RAMLI @ PAAT TELAH PERGI MENEMUI ALLAH SWT
DIBULAN RAMADHAN YANG PENUH KEBERKATAN INI
UTK MAKLUMAN SEMUA, PAAT ADALAH SATU2 NYA HARAPAN KELUARGA..
JADI DISINI, KAMI MOHON JASABAIK SUPAYA DAPAT MENGHULURKAN DERMA BAGI MERINGANKAN BEBAN KELUARGA PAAT BUAT MASA INI...
SUMBANGAN BOLEH DILAKUKAN MELALUI

RAMLI BIN HAMID : 07016020064975
(BANK ISLAM)
TEL NO : UMAH : 04-5794336
WAN(ADIK PAAT) : 013-4188284


SUMBANGAN ANDA, KAMI SANGAT HARGAI..
SEMOGA DAPAT MERINGANKAN BEBAN MEREKA SEKELUARGA..
AMIN AMIN AMIN..
DOAKAN PAAT TENANG DISANA...


sile tengok entry terbaru kat bawah nie keyh....
entry ini aku kekalkan...



......................................................................................................

berita 4 : 9 september 2009

credit : kosmo
nie link berita harian [ klik link ]

aku dapat msg dari Diana..
pagi ni aku belom lagi sempat beli paper..
aku dah tahan air mata nie dari nangis..
biarkan paat pergi ngan tenang..
tapi aku tak bley nk tahan bile dengar suara razman..
lagi2 tajuk yang terpampang nie..
haiihh....
hmmmm...
utk pengetahuan semua, razman, tungkai,
berada di penang sejak Ahad lagi..
segala rentetan kehilangan paat, diorang tahu, diorang nmpk sendiri sampai mayat paat dijumpai...
aku dapat berita nie pon directly from razman...
geng Ara juga datang sejak ahad lagi..
ketum, pesot sume..
dan sekarang pon, geng ara tak balik lagi..
utk kali akhir, buke posa ngan family paat..
hmmmm..
bile aku baca paper harini,
dan tgk keadaan mayat...
aku nangis lagi..
tapi kali ni agak tenang sket..
dyla ada kat sebelah aku...
thanks babe...

aku dah terima sume nie..
tambahan lagi razman ada masa kebumikan arwah Paat...
bile aku baca paper tadi, aku tak terkejut pon..
sebab itu berita semalam...
aku dah tahu semuanya..
razman kol from hospital and aku kol razman mase lepas kebumi..
cume kali nie nmpk sendiri keadaan mayat..
hmmmm...
Allah maha Besar..
dari Dia kita datang, kepadaNya juga kita kembali...
ini cara kematian Paat..
sok lusa, kita tak tahu cara kita pulak..
kite tak ley nk nangis sangat2..
kite kene terima...
semua org sayangkan paat...
biarkan die pergi dengan tenang..
sama2 kite hadiahkan Yasin dan Fatihah utk arwah disana...


.......................................................................................................

AL-FATIHAH


NOR AZHAR BIN RAMLI (PAAT)
TELAH PERGI MENEMUI ALLAH DIBULAN RAMADHAN YANG MULIA INI
ARWAH SELAMAT DIKEBUMIKAN
SEMOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT OLEH ALLAH S.W.T
KEPADA SESIAPA YANG MENGENALI ARWAH
DIMINTA HALAL KAN SEGALA MAKAN MINUMNYA
DAN JUGA DIMAAFKAN SEGALA KESALAHAN ARWAH SELAMA DIA HIDUP

kenangan aku bersama paat....
paat..
(1985-2009)
aku redhakan kau pergi selama2nya...
Allah lebih sayangkan kau...
aku bersyukur dapat jumpa kau utk kali yang terakhir...
semoga roh mu dirahmati Allah..

Al-Fatihah

antara aku dan razman terjadi pon disebabkan paat..
kalau paat tak jadi org tengah utk razman mintak id ym aku,
ntah2 aku n razman x macam nie..
huhuhu..
i love u both...



paat sentiasa dihati mereka..
suka duka
semua ditempuh sama2...
mereka juga redha dengan pemergiaan paat utk selama2nya..




aku dapat video nie daripada mior
aku takley nk tahan air mata..
nie video mase diorg kat sg kanching..
budak2 network..
mungkin mior amek dari hp die..
paat and pesot berlakon..
yang cakap
" aku cinta padamu"
"tanpamu aku tidak boleh hidup"
tu la paat...
dan paat, kami memang sayang kan kau...



*****************************************************

berita 3 : 8 september 2009


credit : kosmo

Ya Allah Ya Tuhanku..
Kuatkan semangat ku..
amin..

news dari razman kat hospital utk sesi pengecaman kali kedua
baju paat dah ditemui
dan daripada tanda bcg dari badan mangsa,
80% adalah padan dengan Paat..
20% lagi akan dikenalpasti time mandi jenazah..
sebab nk cam gigi mayat...
mulut tertutup rapat...
confirmation akan dibuat selepas settle mandikan jenazah...
keluarga mangsa dah sign borang2 utk membawa balik jenazah
dan redha segalanya...

jika benar mayat itu paat,
jenazah akan dikebumikan malam nie jugak...

semoga segalanya berjalan lancar...
ya Allah..
Semoga Rohnya Dicucuri Rahmat Allah..
amin...

**********************************************************

mayat dah dijumpai..
tapi masih lagi tunggu dna..
prosedur paling cepat dalam 3 hari ke seminggu..
muka mayat tak ley nk cam sebab dah kembung..
pakaian pon takda utk wat pengecaman..
so, tak tau lagi identiti mangsa..

menurut razman,
kat situ pon ada 1 kes org jatuh jambatan..
jangan putuskan doa kalian..
semoga paat ditemui dengan selamat..
aku redha dengan apa cara sekalipon...
insyaAllah...

********************************************

got a msg from mior..
hmmm...

ade sekujur tubuh ditemui..
berhampiran kawasan kejadian..
tapi ahli keluarga paat kenalpasti,
tu bukan paat..
lagipon kata razman,
jumpe kat pantai bersih..

Ya Allah, semoga Paat masih ada harapan utk ditemui.
amin
.......................................................................................................

credit : kosmo
credit : bernama [klik ]
berita 2 ( 7 sept 2009) :

aku makin tak sanggup nk dengar cite dari razman.
semalam razman n the geng terus singgah umah paat..
korang pon bley agak ape perasaan seorang ibu bila anak die ditimpa musibah..
hati mak mane tak sedih...
pagi nie, before aku p putrajaya,
aku terus sambar metro and kosmo...
bile aku selak..
aku memang tak sanggup nk tgk muka paat...
walaupun gambar pasport..
minta maaf kawan2...
aku bukan wat terok..
tapi klu kawan yang kite kenal terlalu baik,
kite tak sanggup nk dengar segala keburukan yang terjadi kat die..
jujur aku kate aku still nangis lagi..
semalam razman kate, keadaan ombak memang terlalu kuat..

katenye, bot paat naik dipukul ombak setinggi bot yang diorang naik..
memang kuat..
tapi paat n kawan die still ley pegang kat tali..
ombak yang kedua, paat terjatuh..
menurut razman,
paat dah tak daya nk pegang tali yang die paut
die dah lemah..
kaki tangan dah sakit...
diorg sempat dengar paat mintak tolong..
tapi dah sayup..
paat terus hilang..
ok, aku dah tak sanggup nk cite...
operasi diteruskan lagi...

doakan paat ditemui...

................................................................................................................

berita 1 (6 sept 2009):

Razman kol, diorang kumpul kat laut..
ombak memang kuat..
operasi terpaksa dihentikan..
keadaan tak mengizinkan n dah gelap..
tak ley dengar bile razman cite sebenar keadaan genting masa tuh..
hanya Allah yang tahu...
sume ditanganNya..
doa masih tak putus...

...................................................................................................



Ya Allah Ya Tuhanku,
selamatkan la Nor Azhar bin Ramli aka Paat..
semoga dia segera ditemui...

amin amin amin

Paat dipercayai terjatuh kedalam laut
dan dari pukul 5.30pg tadi, sehingga waktu ini,
paat masih belum ditemui..

semoga sinar kehidupan Paat cerahp
berkat dari Ramadhan ini..
amin


paat (kedua dari kiri.. sori nmpk kepala je)
motif gambar nie sebab diorang 1 gang..
so, ape2 je diorang sama2...

paat sanggup turun utk wedding asrul..
he stay in Penang
paat : kanan sekali
hmmm..
aku join konvoi diorang ke wed asrul tuh..
=(


p/s : aku harap, pada sesiapa yang pernah jauh hati ngan Paat,
aku harap dapat didoakan kebaikan utk dia...
Ya Allah, selamatkan Paat...

15 comments:

::mE uMmU:: said...

doakan yg tbaik untuk dia...insyaAllah :)

Anonymous said...

Paat is one my sweet friends...moga Allah menyelamatkan Paat..Amin...Amin...Amin...- Faisal CS 225

amacatlover said...

sama2 lah kite doa ye zimah.. semoga umur nye masih panjang n semoga Allah melindungi die!! amin!!

A.D.Z.I.E.M said...

THANKS FRENS FOR ALL YOU SUPPORT... KAMI DAH REDHA NGAN PEMERGIAN PAAT.. KAMI SAYANG PAAT.. PAAT TERLALU BAIK DIMATA KAMI... SAHABAT YANG SUSAH UTK DICARI GANTI....

AL FATIHAH

dianahamasuba said...

Allah lebih sayangkan Paat. Semoga roh arwah dicucuri Rahmat! Amin.

::mE uMmU:: said...

zimah,

dalam berita harian online hari ni...

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Wednesday/Nasional/20090909075844/Article/index_html

A.D.Z.I.E.M said...

thanks babe.. hmm.. arwah dah selamat dikebumikan... semoga die tenang disisi Allah S.W.T

wiyah said...

Semoga dia ditempatkan dikalangan org yg soleh..Amin...

Al-Fatihah utk arwah...

A.D.Z.I.E.M said...

hai wiyah...

razman ade bagitau tadi awak singgah blog sy... thanks...
=)

kodin said...

sungguh sedihhh...

teramat-amat sedih... kehilangan kawan yg sungguh baik dan sentiasa happy :(

harap kita tidak lupakan arwah paat..

paat sentiasa happy.. jarang kita lihat die bermuka masam..

sebelum die tiada, sempat juga die gembirakan keluarga die utk persediaan raya..

sedihnya..

semoga die ditempatkan bersama org2 yg beriman.. amin...

thanks for posting ur moments with paat.. nnti aku post aku nye moments dgn paat plak..

A.D.Z.I.E.M said...

kodin,

thanks singgah my blog... hmmm.. aku wat post macam tuh sebab aku nk orang lain tau yang aku jugak sedih kehilangan dia.. mungkin aku tak rapat tapi kenangan arwah ngan aku cukup kuat...

hargai kawan selagi ada.. aku tak sabar nk baca momment ko plak... i'm waiting

manGGirie said...

kwn aku tu..

A.D.Z.I.E.M said...

kawan aku jugak.... hmmmm..

Unknown said...

al-fatihah buat arwah(paat)...amin..

....sWeETPriNcESS sToRY... said...

AL-FaTihah..
Semoga Rohnya dicucuri rahmat..Paat sememangnya seorang kawan yang baik...Semoga ALlah selamatkan Paat.. Amin..Amin..Amin...
siti aisyah CS 225