Thursday, August 27, 2009

iklan songkok

kali nie cam nk seyes sket...
ntah la nape hati cam panas je..
tetibe nk emo tak bertempat..
tapi ini dari persepsi aku sebagai penonton yang beragama islam...
sounds serious right...!!!
but waitt...!!!
please open your mind and think about it...
hmmm..
why?
tengok tak iklan yang pakcik tua neh jual songkok then datang 2 orang budak ngan mak die...
pastuh ada acara tarik menarik songkok tuh...
yeee berebut songkok...
pas gaduh budak2 tuh tertolak meja pakcik yang jual songkok tuh...
nampak tak yang songkok tuh bersepah jatuh kat jalan..
bila pakcik tuh nk cube kutip, ramai orang berpusu2 secara tiba2 lak kat pakcik tuh...
pakcik pening, makan panadol...!!!
pastuh pakcik tuh letak songkok dalam kotak songkok...

ok, yang nk cerita nya ialah perihal songkok ditarik2 and bersepah kat jalan akibat budak 2 orang tuh.....
hellloooooooooo......!!!
songkok tuh letaknya di kepala...!!!!
boleh pikir jap tak..
time pakcik nk kutip2 tuh...
orang ramai2 kerumun kat die..
rasenye ofkos la ade yang terpijak, tersepak songkok tuh...
takde iklan yang ley gune bende lain ke sebagai contoh....
nie songkok...!!!
duduknya diatas kepala...
so? boley pikir sendiri...

ok dah.. mood emo dah dilemparkan...
huhuhu....

BaruAkuIngat :: kawan aku penah marah orang bila die nmpk budak laki nie pakai songkok tapi rambut terkuar kat depan.... hmmm... tu yang aku emo pasal songkok kot... huhuhu

2 comments:

0ren said...

kalo akula..aku akan wat iklan penat jln2 shopping baju raya..pas2 saket pale sbb kuat sgt jalan sane cni..hu

dan..

kakak yg jual baju 2 pon bagi la panadol suh makan..

pas2 pesan.."esok ade lagi kak.."
hehe~

A.D.Z.I.E.M said...

haaaa.. camtuh aku setuju gak... bengong la iklan tuh.... tak alert langsung pasal sensitiviti melayu dan songkok tuh sendiri.. haiihh.. sabar2... pose.... hehehe...

aku iktiraf ko la pengarah iklan.. hahaha... siap ley pesan camtuh lagi ek.. wink wink